Trasy
Jelenia Góra > Staniszów > Góra Witosza > Krzyżowa Góra > Mysłakowice
dystans (km) wysokość m n.p.m.
Wycieczkę rozpoczynamy w Jeleniej Górze – Cieplicach od węzła szlaków przy przystanku MZK „Pod Koroną”. Dojazd z centrum autobusami linii nr: 4, 6, 9, 14, 17, 26. Stąd niebieski szlak poprowadzi nas przez osiedle domków jednorodzinnych i dalej polną drogą u podnóża wzgórz Chmielnik i Czubek do Marczyc. Mijając zabudowania Marczyc szlak skręca w polną drogę i pnie się na wzgórze Grodna (506 m n.p.m.). Na szczycie znajdują się malownicze ruiny zamku księcia Henryka. W dalszą drogę udajemy się szlakiem żółtym, by po około 30 minutach dotrzeć do Staniszowa. Podążając szlakiem przez kolejne kilkanaście minut docieramy na Górę Witosza (484 m n.p.m.). Wędrując dalej żółtym szlakiem zmieniamy go na zielony. Po kilkudziesięciu minutach marszu polną drogą przez Górę Krzyżową, szlak doprowadzi nas wprost do „Domu Tyrolskiego”. Idąc w dół ulicą Staromiejską trafimy do parku, w którym znajduje się szkoła podstawowa mieszcząca się w dawnym Pałacu Królewskim powstałym według projektu Carla Schinkla autora pałacu w Kórniku czy Kamieńcu Ząbkowickim. Po przejściu przez park kierujemy się w lewo w kierunku dworca PKP Mysłakowice, skąd możemy dostać się autobusem MZK linii 3 lub jednym z wielu autobusów PKS do Jeleniej Góry.